Aki Korpela

/Valtuutetut ja luottamushenkilömme

Kaupunginvaltuutettu, Hyvinkään vihreän valtuustoryhmän varapuheenjohtaja, kaupunginhallituksen ja sen kehittämisjaoston jäsen ja Keski-Uudenmaan SOTE:n yhtymähallituksen varapuheenjohtaja.

Aki omin sanoin keväällä 2020:

Olen syntyperäinen hyvinkääläinen. Olen ollut kaupungin hallinnossa mukana aina 1996 vaaleista lähtien, yhteen menoon valtuustossa n. 20 ja kaupunginhallituksessa n. 16 vuotta ja niiden myötä monessa muussakin, kuten nyt esim. Keusotessa. Toimin peruskoulun ranskan ja ruotsin opettajana luokille 3.-9. Tapainlinnan koulussa. Asumme kolmen hengen, yhden marsun ja yhden koiran perheenä omakotitalossa Kruununpuistossa. Harrastan lähinnä kulttuuria ja erityisesti teatteria, niin katsojana, kuin itse näytellen.

Kehu joku hyvinkääläinen toimija:
Kehun kaksi kulttuurin puuhanaista: Charlotta Kivistö ja Outi Raatikainen. Ilman heidän aktiivista, energistä ja iloista panostaan Hyvinkään kulttuurielämä ei olisi yhtä hyvässä vedossa, kuin nyt.

Sydämen asia:
Arjessa vieraat kielet ja Hyvinkään koulujen monipuolinen kieliohjelma. Se on työni ja osin harrastuksenikin. Politiikassa kestävä kehitys.

Viiden pisteen vinkki #hyvinkää:
Olettehan huomanneet, millaista nousukautta Hyvinkääsali paraikaa elää? Ohjelmistossa on jokaiselle jotakin. Hyvinkäältä ei useimmiten ole tarvis lähteä kulttuuririentojen perään muualle. Oma tarjontamme on erittäin monipuolista.

www.akikorpela.fi
Facebookissa: Aki Korpela – Vihreät