Kuntavaalit 2021

Alkuperäisen vaaliaikataulun puitteissa nimesimme 30 hyvää ehdokasta vuoden 2021 kuntavaaleihin. Tutustu heihin tällä sivulla. Mukana nykyisiä luottamushenkilöitä, sekä koko joukko kiinnostavia uusia tähtiä! Vaalien siirtymisen johdosta vaalilistoja saa vielä täydentää – joten vielä on mahdollista lähteä mukaan vaaleihin, ota rohkeasti yhteyttä jo tänään: Yhteydenottolomake.

Lähdemme vaaleihin puolustamaan viimekertaista seitsemää valittua, että nykyistä kahdeksaa paikkaamme valtuustossa nälkäisinä. Vihreys on lupaus avoimesta demokratiasta, esteettömästä kaupungista, laadukkaista palveluista sekä ympäristöarvojen tinkimättömästä puolustamisesta. Paikallinen vaaliohjelmamme: Hyvän elämän Hyvinkää – on julkaistu 11.1.21. Tutustu politiikkaamme ja haasta ehdokkaitamme! Voit käydä keskustelua kanssamme esimerkiksi facebook sivuillamme! Vaaliohjelma on käännetty myös ruotsiksi sekä englanniksi.

Hyvinkään vihreät puolustaa kulttuuria ja kaikkien kuntalaisten harrastusmahdollisuuksia. Muistuttaa, ja pitää ääntä ympäristön, eliöiden ja luonnon monimuotoisuuden puolesta. Olemme vastustaneet niin Sonninmäen kuin Sveitsinkin kaavoitushankkeita – ja työ lähiluonnon puolesta jatkuu valtuustossa. Vihreä ryhmä on koulutuksen puolustaja, onnistuimme yhteistyöllä pelastamaan kieliohjelman ja oman äidinkielen opetuksen kouluissamme. Olemme myös onnistuneet lisäämään oppilashuollon resursseja ja puhuneet opettajien jaksamisen ja palkkaamisen puolesta. Meille tärkeää on ollut puhua ihmisten jaksamisesta ja hyvästä elämästä – jota tukee vireä harrastustoiminta ja yhteisöllisyys kaupungissamme.

Puolueen valtakunnallinen vaaliohjelma on tutustuttavissa täällä, sen kieliversiot ruotsiksi ja englanniksi. Valtakunnallinen kampanjateema on ”Huomenna Suomi on vihreä”

Juttelimme aiemmin facebook livessä vaaliohjelmastamme, sitä valmistelleiden Minna Hyytiäisen ja Markku Jahnukaisen kanssa, Niko Kostia haastatteli: