Kokouspäivämäärät, kevät 2020

Yhdityksen kuukausikokouset pidetään sunnuntai-iltaisin, viikkoa ennen kaupunginvaltuuston kokousta. Tapaamme Kaupungintalolla kello 18, kokoushuoneessa Kallio. Kokoussiipi on kaupungintalon Kankurinkadun päädyssä, kuntosalin ja kirpputorin vieressä (Ovi L1).

Mukaan ovat tervetulleita kaikki vihreästi ajattelevat, toiminnasta kiinnostuneet kaupunkilaiset.

Kokouspäivät, kevät 2020:
26.1.
?.2.
15.3.
19.4.
17.5.
7.6.
Helmikuun kokouspäivä ilmoitetaan myöhemmin

Lyhytelokuvia Hyvinkäästä, 5.1.2020

Aloitamme vihreää vuotta mukavalla elokuvatapahtumalla!

Lyhytelokuvia Hyvinkään historiasta loppiaisaattona su 5.1. klo 14.00 kaupungintalolla, kahvit klo 13.30

Elokuvafestivaali Red Carpetin yhteydessä näytettiin Hyvinkää-aiheisia lyhytelokuvia. Olemme sopineet Hyvinkään elokuvakerhon kanssa, että järjestämme samanlaisen elokuvanäytöksen Hyvinkään kaupungintalolla. Elokuvat näytetään videotykiltä. Elokuvat tarjoavat nostalgisen katsauksen Hyvinkään vaiheisiin.

Ennen esitystä tarjoamme kahvit klo 13.30. Näytös alkaa klo 14.00. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Elokuvakimaran kokonaiskesto on n. 55 min. Tietoa tapahtumasta saa mieluusti levittää! Kutsukaa mukaan työkavereita, naapureita, sukulaisia. Tilaisuudesta on luotu myös Facebook-tapahtuma, kutsua on helppo levittää myös sitä kautta.

Lyhytelokuvat:
Tori
Port Artturi
Rautatie
Kotikaupunki (Hyvinkää 2006)
Meloen Vantaanjoella
Kiven kovaa yrittämistä (Kivimiehet)

Toivomme kovasti näkevämme myös uusia jäseniämme tapahtumassa! Tulkaa moikkaamaan ja viihtymään!

Syksyn kokoukset -19

Kuukausikokouskäytäntömme jatkuu ennallaan eli sunnuntai-iltana aina viikkoa ennen kaupunginvaltuuston kokousta kokoonnumme kaupungintalolla klo 18, pääsääntöisesti aina kokoushuoneessa Kallio. Kokouksista on tehty myös facebook-tapahtumat (käykää klikkaamassa osallistuvanne, niin muistutus toimii!)

Mukaan ovat tervetulleita kaikki vihreästi ajattelevat.

Kokoukset klo 18, Hyvinkään kaupungintalo, kokoushuone Kallio :

su 8.9.
su 13.10.
su 3.11.
su 17.11. (syyskokous samassa yhteydessä)
su 8.12.

Hyvinkään vihreät lystilauantaissa 24.8.2019

Ulkoministeri Pekka Haavisto eduskunnan edessä portailla.

Hyvinkään vihreät osallistuu tulevana lauantaina 24.8. Lystilauantaihin Villatehtaalla klo 10 – 15. Ulkoministeri Pekka Haavisto vierailee vihreällä teltallamme klo 13.00 – 13.20. Lämpimästi tervetuloa!

Haavisto jatkaa Villatehtaalta Hyvinkään kirjastoon hallituksen kirjastokiertueen merkeissä klo 13:30-14:30. Kiertueella esitellään hallitusohjelmaa ja vastaillaan kansalaisten kysymyksiin aiheesta.

Teltallamme Villatehtaalla voit totuttuun tapaan tuoda tai vain hakea kirjoja kirjanvaihtopisteeltämme. Valmistaudu syksyyn noutamalla säilöntävinkkejä ja lasipurkkeja teltaltamme – ja osallistu samalla tietokilpailuun: Palkintona Museokortti!

Menestyksekäs vaalisuma takana!

Vaalivuonna 2019 olivat vuorossa eduskuntavaalit, joissa Vihreät teki valtakunnallisesti historiallisen tuloksen: 20 kansanedustajaa ja 11,5% äänistä – eli 3% enemmän kuin vuonna 2015. Hyvinkäällä äänisaalis kasvoi 2,9%.

Minna Hyytiäinen ja tukijoukkoa vihreiden teltalla

Hyvinkääläinen vihreä edustaja eduskuntavaaleissa oli Käsi- ja taideteollisuusliiton toiminnanjohtaja Minna Hyytiäinen. Ääniä Minnalle kertyi valtakunnallisesti 1149 joista 581 Hyvinkäältä.

Vain viikkoja myöhemmin Vihreät teki niin ikään historiallisen vaalivoiton eurovaaleissa, saaden 16,0% äänistä ja 2+1 paikkaa euroopan parlamenttiin. Tuo kolmas paikka realisoituu puolueelle mikäli Iso-Britannia eroaa unionista. Valtakunnallinen tulos parani 6,7% edellisistä eurovaaleista, Hyvinkäällä jopa 8,1%!

Haaviston kiertue alkaa Hyvinkäältä 19.1.

Pekka Haavisto vierailee Hyvinkäällä kiertueensa alkajaisiksi 19.1. Tervetuloa tapaamaan Pekkaa vaikka molempiin tilaisuuksiin!

19.1.2019 klo 11.00 Hyvinkään kirjastoon (ryhmätyötilassa). Ohjelmassa on kolmen vartin Politiikan kyselytunti. Estradilla Pekka Haaviston kanssa kansanedustajaehdokkaamme Minna Hyytiäinen. Jutustelua johdattelee Markku Jahnukainen.

Pekka siirtyy klo 12:ksi Suomalaiseen kirjakauppaan keskustelemaan Eurooppa raiteilla –kirjansa teemoista. Haastattelijoina Markku Jahnukainen ja Roosa Laakso.

Iloista joulunaikaa!

Hyvinkään vihreä yhdistysväki sekä valtuustoryhmä toivottaa kaikille iloista ja valkeaa joulunaikaa – sekä onnellista uutta vuotta!

Syyskokous 2018

Hyvinkään vihreät ry:n syyskokous pidetään su 2.12.2018 klo 18 kaupungintalolla, kokoushuoneessa Järvi.
Valtuustoryhmä kokoontuu ennen syyskokousta.

Tervetuloa!

Asialista

1.    Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2019
–    esitellään kokouksessa
2.    Päätetään hallituksen jäsenten lukumäärä seuraavalle kalenterivuodelle
”Yhdistyksen asioita hoitaa hallitus, jonka muodostavat puheenjohtaja, sihteeri ja rahastonhoitaja sekä 1 – 5 muuta jäsentä, joista hallitus valitsee varapuheenjohtajan.”
Kuluneella kaudella hallituksessa on ollut puheenjohtaja, sihteeri, rahastonhoitaja ja 5 jäsentä.

3.     Hallituksen puheenjohtajan valinta
– kuluneella kaudella puheenjohtajana on toiminut Maiju Laakso. Olen käytettävissä jatkokaudelle, mutta jos on halukkuutta ja innokkuutta puheenjohtajuuteen, syyskokous on juuri oikea paikka ilmoittautua halukkaaksi tehtävään.

4.    Valitaan hallituksen muut jäsenet;
–    hallituksessa ovat kuluneella kaudella toimineet Sanna-Kaisa Patjas (varapuheenjohtaja), Laura Alkula (sihteeri), Aki Korpela (rahastonhoitaja), Soile Kalliomäki, Ville Gustafsson, Terhi Suuronen ja Roosa Laakso.
–    Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa jatkokaudelle.

5.    Valitaan yksi tai kaksi toiminnnantarkastajaa/tilintarkastajaa ja heille varahenkilöt;
–    kuluneella kaudella toiminnantarkastajana on toiminut Mikko Airto ja varatoiminnantarkastajana Yrjö Ala-Paavola.

6.    Päätetään kannatusjäseniltä perittävän vuotuisen jäsenmaksun suuruus;
–    kannatusjäsenmaksu on ollut 20 e (vain yhdistyksen jäsenyys, ei Vihreän liiton jäsenyyttä)

7.    Päätetään kunnallisiin luottamustoimiin nimetyiltä jäseniltään perittävän luottamushenkilömaksun suuruus;
–    20 % kokouspalkkiosta

8.    Muut asiat
a)    jäsenasiat (hyväksytään uudet jäsenet)
b)    ympäristölautakunnan varajäsenyys
Taru Järvimaa on nimitetty Hyvinkään kaupungin valvontaeläinlääkärin virkaan ja on siten menettänyt vaalikelpoisuutensa toimia ympäristölautakunnan varajäsenenä. Varajäsenen paikasta kiinnostuneita pyydetään ilmaisemaan kiinnostuksensa hyvi@hyvinkaanvihreat.fi –listalla kokoukseen mennessä.
Varajäsen valitaan kokouksessa 2.12. ja nimetään valtuuston kokouksessa 10.12.

c)    Uudenmaan vihreiden ylimääräinen kokous joulukuussa (eduskuntavaaliehdokkaiden nimeämisiä)
–    HyVin osallistujien nimeäminen

d)      Päätetään kevään kokouskalenterista