Kevätkokous 23.2.2020

Yhdistyksen virallinen kevätkokous pidetään, sunnuntaina 23.2.2020 kello 19. Kokous järjestetään kaupungintalon kokoushuoneessa Kallio. Käsiteltävänä viralliset yhdistysasiat kuten tilinpäätös, ajankohtaisia asioita, sekä vaalivalmisteluja. Hallitus järjestää kokousvieraille pienen iltateen tarjoiluineen. Tervetuloa!

Kokouspäivämäärät, kevät 2020

Yhdityksen kuukausikokouset pidetään sunnuntai-iltaisin, viikkoa ennen kaupunginvaltuuston kokousta. Tapaamme Kaupungintalolla kello 18, kokoushuoneessa Kallio. Kokoussiipi on kaupungintalon Kankurinkadun päädyssä, kuntosalin ja kirpputorin vieressä (Ovi L1).

Mukaan ovat tervetulleita kaikki vihreästi ajattelevat, toiminnasta kiinnostuneet kaupunkilaiset.

Kokouspäivät, kevät 2020:
26.1.
23.2. (huom kello 19)
15.3.
19.4.
17.5.
7.6.

*Edit: Lisätty Helmikuun kokouspäivä

Lyhytelokuvia Hyvinkäästä, 5.1.2020

Aloitamme vihreää vuotta mukavalla elokuvatapahtumalla!

Lyhytelokuvia Hyvinkään historiasta loppiaisaattona su 5.1. klo 14.00 kaupungintalolla, kahvit klo 13.30

Elokuvafestivaali Red Carpetin yhteydessä näytettiin Hyvinkää-aiheisia lyhytelokuvia. Olemme sopineet Hyvinkään elokuvakerhon kanssa, että järjestämme samanlaisen elokuvanäytöksen Hyvinkään kaupungintalolla. Elokuvat näytetään videotykiltä. Elokuvat tarjoavat nostalgisen katsauksen Hyvinkään vaiheisiin.

Ennen esitystä tarjoamme kahvit klo 13.30. Näytös alkaa klo 14.00. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Elokuvakimaran kokonaiskesto on n. 55 min. Tietoa tapahtumasta saa mieluusti levittää! Kutsukaa mukaan työkavereita, naapureita, sukulaisia. Tilaisuudesta on luotu myös Facebook-tapahtuma, kutsua on helppo levittää myös sitä kautta.

Lyhytelokuvat:
Tori
Port Artturi
Rautatie
Kotikaupunki (Hyvinkää 2006)
Meloen Vantaanjoella
Kiven kovaa yrittämistä (Kivimiehet)

Toivomme kovasti näkevämme myös uusia jäseniämme tapahtumassa! Tulkaa moikkaamaan ja viihtymään!

Syksyn kokoukset -19

Kuukausikokouskäytäntömme jatkuu ennallaan eli sunnuntai-iltana aina viikkoa ennen kaupunginvaltuuston kokousta kokoonnumme kaupungintalolla klo 18, pääsääntöisesti aina kokoushuoneessa Kallio. Kokouksista on tehty myös facebook-tapahtumat (käykää klikkaamassa osallistuvanne, niin muistutus toimii!)

Mukaan ovat tervetulleita kaikki vihreästi ajattelevat.

Kokoukset klo 18, Hyvinkään kaupungintalo, kokoushuone Kallio :

su 8.9.
su 13.10.
su 3.11.
su 17.11. (syyskokous samassa yhteydessä)
su 8.12.

Hyvinkään vihreät lystilauantaissa 24.8.2019

Ulkoministeri Pekka Haavisto eduskunnan edessä portailla.

Hyvinkään vihreät osallistuu tulevana lauantaina 24.8. Lystilauantaihin Villatehtaalla klo 10 – 15. Ulkoministeri Pekka Haavisto vierailee vihreällä teltallamme klo 13.00 – 13.20. Lämpimästi tervetuloa!

Haavisto jatkaa Villatehtaalta Hyvinkään kirjastoon hallituksen kirjastokiertueen merkeissä klo 13:30-14:30. Kiertueella esitellään hallitusohjelmaa ja vastaillaan kansalaisten kysymyksiin aiheesta.

Teltallamme Villatehtaalla voit totuttuun tapaan tuoda tai vain hakea kirjoja kirjanvaihtopisteeltämme. Valmistaudu syksyyn noutamalla säilöntävinkkejä ja lasipurkkeja teltaltamme – ja osallistu samalla tietokilpailuun: Palkintona Museokortti!

Menestyksekäs vaalisuma takana!

Vaalivuonna 2019 olivat vuorossa eduskuntavaalit, joissa Vihreät teki valtakunnallisesti historiallisen tuloksen: 20 kansanedustajaa ja 11,5% äänistä – eli 3% enemmän kuin vuonna 2015. Hyvinkäällä äänisaalis kasvoi 2,9%.

Minna Hyytiäinen ja tukijoukkoa vihreiden teltalla

Hyvinkääläinen vihreä edustaja eduskuntavaaleissa oli Käsi- ja taideteollisuusliiton toiminnanjohtaja Minna Hyytiäinen. Ääniä Minnalle kertyi valtakunnallisesti 1149 joista 581 Hyvinkäältä.

Vain viikkoja myöhemmin Vihreät teki niin ikään historiallisen vaalivoiton eurovaaleissa, saaden 16,0% äänistä ja 2+1 paikkaa euroopan parlamenttiin. Tuo kolmas paikka realisoituu puolueelle mikäli Iso-Britannia eroaa unionista. Valtakunnallinen tulos parani 6,7% edellisistä eurovaaleista, Hyvinkäällä jopa 8,1%!

Haaviston kiertue alkaa Hyvinkäältä 19.1.

Pekka Haavisto vierailee Hyvinkäällä kiertueensa alkajaisiksi 19.1. Tervetuloa tapaamaan Pekkaa vaikka molempiin tilaisuuksiin!

19.1.2019 klo 11.00 Hyvinkään kirjastoon (ryhmätyötilassa). Ohjelmassa on kolmen vartin Politiikan kyselytunti. Estradilla Pekka Haaviston kanssa kansanedustajaehdokkaamme Minna Hyytiäinen. Jutustelua johdattelee Markku Jahnukainen.

Pekka siirtyy klo 12:ksi Suomalaiseen kirjakauppaan keskustelemaan Eurooppa raiteilla –kirjansa teemoista. Haastattelijoina Markku Jahnukainen ja Roosa Laakso.

Iloista joulunaikaa!

Hyvinkään vihreä yhdistysväki sekä valtuustoryhmä toivottaa kaikille iloista ja valkeaa joulunaikaa – sekä onnellista uutta vuotta!