Vihreitä ehdokkaita torilla yhteiskuvassa. Mukana sisäministeri Maria Ohisalo
Yleinen

Kuntavaalit sunnuntaina! Nyt on aika äänestää!

Kuntavaalien ennakkoäänestys on käynnissä vielä 7.6. ja 8.6. – vaalipäivä on tuleva sunnuntai, 13.6. Hyvinkään vihreät haluaa jatkaa työtä lähiluonnon, koulujen, hyvinvoinnin ja kulttuurin puolesta myös tulevaisuudessa. Ilmastonmuutosta ja hiilineutraliutta koskevat tärkeät päätökset eivät voi enää odottaa.

Ehdokkaitamme on tavattavissa vielä vaalien alla torilla: 12.6. klo 9-13!

Löydät ehdokkaamme tältä sivulta, jossa myös linkit heidän henkilökohtaisille sivuille ja sosiaalisen median palveluihinsa. Ehdokkaamme ovat sitoutuneet myös vaaliohjelmaamme ”Hyvän elämän Hyvinkää” – Vaaliohjelma saatavilla myös ruotsiksi ja englanniksi. Ehdokkaiden yhteisaloite tulevalle kaudelle on: kirjastosta kaupungin kruunujalokivi.

Yhteenveto päättyvän valtuustokauden asioista ja saavutuksista luettavissa täällä. Ryhmällemme on ollut tärkeää olla mukana neuvottelemassa ja edistämässä ympäristönäkökulmia kaikessa päätöksenteossa, yhteistyössä muun valtuuston kanssa.

Kuntavaaliehdokkaat -21 galleriakuva
Ehdokkaamme numeroilla 294-323

Vaalikampanjamme materiaaleja löytyy näin netistä tutkittavaksi roppakaupalla: vapaasti katsottavissa Youtube– kanavallamme videoita kuntavaaleista ja valtuustotyöstä, esimerkiksi:
– Livelähetys 27.2. Hyvän elämän Hyvinkää, jossa keskusteltiin kuntavaaliohjelmastamme ja sen syntyprosessista.
– Hyvinkään vihreiden vaalilinja, jossa vieraanamme Pekka Sauri Helsingistä. Mukana Hyvinkään ehdokkaat Minna Hyytiäinen ja Janne Matikainen.
– Englanninkielinen ohjeistus siitä, mistä kunnissa päätetään ja kuinka voit äänestää: Voting in municipal elections with Wikanda Timonen & Roosa Laakso.
Sonninmäen puolustuspuheenvuoro: Hyvinvointialan yrittäjä Kristiina Jurvanen kertoo miksi Sonninmäki tulee suojella
Maria Runonen, Anni Willman ja Niko Kostia suuressa kasvisruokakeskustelussa. Ei lihansyönnin vähentäminen ole niin vaikeaa!

Sivumme Facebookissa on jo vuosia vanha, mutta jatkuvasti aktiivinen!
Maria Ohisalon puhe 5.6. Hyvinkään torilla
Ilta Sonninmäessä live, jossa kerromme millaisia vaikutuksia tieyhteydellä olisi, ja miksi Vihreät vastustaa Sonninmäen rakentamista. Livessä mukana Aki Korpela, Terhi Korpela, Janne Matikainen ja Roosa Laakso.
– Ystävänpäivänä kulttuurimaisemissa: Laura Alkula

Kuvia matkan varrelta, sekä kannanottojamme löytyy myös Instagramista, tervetuloa seuraamaan meitä sielläkin!

Vihreitä teemoja paikallisten ehdokkaiden kanssa on käsitelty tänä keväänä myös Vireä Hyvinkää– podcastissa, kaikki jaksot kuunneltavissa!

Lisätietoa vaaleista ja sen järjestelyistä (myös useammalla kielellä) saat Oikeusministeriön vaali.fi sivustolta – tutustu täällä!